STREFA PŁATNEGO PARKOWANIA

MAPA STREFY PŁATNEGO PARKOWANIA W SKAWINIE

Legenda mapy

Kolorem żółtym zaznaczono obszar SPP w Skawinie
Kolorem zielonym zaznaczono poszczególne parkomaty

Mapa strony

  1. Aktualności
  2. Personel SPP
  3. Kontakt
  4. Operatorzy płatności mobilnych
  5. Wydanie duplikatu wezwania
  6. Wnoszenie opłaty podstawowej
  7. Wnoszenie opłaty dodatkowej – opłacenie wezwania
  8. Reklamacja
  9. Informacja
  10. Zgłoszenie
  11. Uchwały
  12. Jak dojechać do PGM Sp. z o.o

Aktualności

Szanowni klienci informujemy, że dnia 24.12.2021 r. (piątek) i dnia 07.01.2022 r. (piątek) Biuro Strefa Płatnego Parkowania w Skawinie nie będzie czynne, a SPP w Skawinie w w/w dniach (w drodze wyjątku) wprowadza darmowe parkowanie bez biletu. W tych w/w dniach postój pojazdu na SPP w Skawinie nie będzie wymagał pobrania biletu z parkomatu lub za pośrednictwem aplikacji operatorów płatności mobilnych. Natomiast w pozostałe dni robocze, w tym 31.12.2021 r. Strefa Płatnego Parkowania w Skawinie pracuje w normalnym trybie, a pobranie biletów (uiszczenie opłaty) wówczas będzie wymagane. Życzymy Państwu zdrowia i dobrego wypoczynku.

Mając na uwadze trwającą pandemię koronawirusa (SARS-CoV-2) informujemy, iż PGM Sp. z o.o. w Skawinie funkcjonuje w trybie dostosowanym do aktualnego stanu. Z uwagi na powyższe obsługa będzie mogła przebiegać tylko z uwzględnieniem aktualnego trybu pracy i z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.

W związku z powyższym apelujemy do ograniczenia wizyt do niezbędnego minimum, gdyż wszystkie sprawy można załatwić zdalnie (e-mail z.pelc@pgm.skaw.pl albo listownie) Informacje pod telefonem 12-276-24-33 wew. 45 lub przez w/w adres e-mail.

Parkomaty nadal są poddawane okresowemu odkażaniu.

Zachęcamy również do korzystania z usług naszych operatorów płatności mobilnych - uiszczenie opłaty podstawowej za parkowanie pojazdu bez konieczności korzystania z parkomatu.

Strefa Parkowania

mgr Zbigniew Pelc

Kontrolerzy

  • Nr 012 - Piotr Najder
  • Nr 013 - Zbigniew Ocetkiewicz
  • Nr 015 - Stanisław Stankowski
  • Nr 016 - Andrzej Łapa

Kontakt

  • Telefoniczny : 12-276-24-33 wew. 45
  • E-mail: z.pelc@pgm.skaw.pl
  • Biuro SPP: ul. Bukowska 1A, 32-050 Skawina

Operatorzy płatności mobilnych

            

Informujemy, że płatności mobilne dokonywane za pomocą aplikacji innych operatorów niż w/w nie będą honorowane.

 mPay 

Od dnia 10.12.2018 r. operatorem płatności mobilnych jest mPay S.A.

ul. Jasna 1   lok. 421  00-013 Warszawa www.mpay.pl

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących płatności mobilnej, aplikacji  oraz ewentualnych nieprawidłowości w jej działaniu prosimy o kontakt z biurem obsługi mPay S.A.

pod telefonem  +48 34 390 55 57 w godzinach pracy - opłata za połączenie zgodnie z posiadaną taryfą.

Biuro mPay S.A. jest czynne: pn.-pt. w godz. 8:00 – 18:00 e-mail: bok@mpay.com.pl

Ulotkę informacyjną mPay S.A. wraz z naklejką na przednią szybę pojazdu można odebrać w biurze SPP przy ulicy Bukowskiej 1 A. Pojazd można oznaczyć także umieszczoną za szybą wydrukowaną kartą parkingową lub zwykłą kartką z odręcznie napisanym słowem "mPay". Plik do wydruku karty parkingowej znajduje się tutajPlik do wydruku dotyczący usługi płatności mobilnej znajduje się tutaj.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na dokonany w aplikacji wybór strefy. Wybranie innej strefy niż skawińska będzie skutkowało wystawieniem wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej pomimo uiszczenia opłaty podstawowej.

 AnyPark 

Opłata za parkowanie z aplikacją ANYPARK (dawniej PANGO) Aplikacja mobilna ANYPARK to zmodernizowana wersja aplikacji Pango, która umożliwia szybkie parkowanie pojazdu przy użyciu urządzeń mobilnych, bez konieczności korzystania z parkomatu. Bezpiecznie, wygodnie i bezgotówkowo. Aby korzystać z ANYPARK, wystarczy zarejestrować się przy użyciu numeru telefonu, dodać kierowcę lub kierowców, pojazd lub pojazdy, a także wybrać metodę płatności:

  • doładowanie konta przedpłaconego tzw. wirtualna portmonetka w systemie ANYPARK za pomocą karty płatniczej, płatności BLIK lub przelewu na rachunek bankowy,
  • płatność w formie abonamentu doliczonego do rachunku za telefon komórkowy (np. miesięcznego),
  • bezpośrednie obciążenie karty płatniczej.
Aplikacja umożliwia obsługiwanie kont osobistych oraz dla przedsiębiorców. Osoby, które nie posiadają smartfona mogą po rejestracji przez stronę www.AnyPark.pl zlecać parkowanie za pomocą komend SMS, samodzielnie uruchamiać sesję parkingową w Portalu pod adresem www.AnyPark.pl (po uprzednim zalogowaniu się na konto Użytkownika) lub dzwoniąc pod numer 222 700 100. Pojazd kierowcy, który korzysta z ANYPARK może być oznaczony plakietką lub kartką z napisem ANYPARK pozostawioną za przednią szybą pojazdu. Honorowane są także plakietki z logo PANGO. Naklejkę można wydrukować samodzielnie pod tym odnośnikiem lub odebrać w Biurze Strefy Płatnego Parkowania przy ulicy Bukowskiej 1A w Skawinie. ANYPARK przygotowało specjalną ofertę dla użytkowników skawińskiej strefy płatnego parkowania. Pierwsze ciągłe 3 godziny parkowania po wpisaniu kodu „START” po rejestracji w systemie będą dla kierowców za darmo (promocja dotyczy tylko nowych klientów ANYPARK). Dodatkowo, zachęcamy z zapoznaniem się z pakietem ANYPARK+ oferującym szereg dodatkowych udogodnień dotyczących parkowania. Szczegóły w aplikacji ANYPARK. Pobierz darmową aplikację ANYPARK i spokojnie załatwiaj sprawy na mieście! Pamiętaj: Zawsze upewnij się, czy dana strefa lub parking jest obsługiwana przez ANYPARK (dawniej PANGO).

Dowiedz się więcej o aplikacji ANYPARK Przewodnik po mobilnej aplikacji AnyPark



Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na dokonany w aplikacji wybór strefy. Wybranie innej strefy niż skawińska będzie skutkowało wystawieniem wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej pomimo uiszczenia opłaty podstawowej

Informujemy, że płatności mobilne dokonywane za pomocą aplikacji innych operatorów niż w/w nie będą honorowane.


Wydanie duplikatu wezwania

W przypadku zgubienia lub zniszczenia wydruku wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej istnieje możliwość wydania duplikatu. Jednocześnie informujemy, że zgubienie lub zniszczenia wydruku wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej nie ma wpływu na bieg terminu zobowiązania.

Duplikat można uzyskać w biurze Strefy Płatnego Parkowania w Skawinie w budynku PGM Sp. z o.o. piętro I, pokój nr 7, ul. Bukowska 1 A, 32-050 Skawina od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 15:00 (przy czym ostatni klient jest przyjmowany  nie później niż o 14:50). W celu otrzymania duplikatu w/w wezwania należy okazać do wglądu dowód rejestracyjny pojazdu. Duplikat może odebrać zobowiązany, pełnomocnik zobowiązanego  albo bez pełnomocnictwa członek najbliższej rodziny lub domownik zobowiązanego, o ile nie ma wątpliwości co do istnienia i zakresu upoważnienia do występowania w jego  imieniu.

Duplikat można uzyskać przy wykorzystaniu adresu e-mail: z.pelc@pgm.skaw.pl.  W temacie e-mail’a  należy wpisać słowo „Duplikat”, a następnie numer rejestracyjny pojazdu. Np. „Duplikat–KRATEST12”. W treści e-mail ‘a, celem weryfikacji, należy podać markę oraz kolor lakieru pojazdu oraz „z powodu ……….. wnioskuję o wydanie duplikatu wezwania”. W przypadku przejścia weryfikacji w sposób pozytywny, na wskazany adres e-mail,  jest wysyłany duplikat w/w wezwania.


 Wnoszenie opłaty podstawowej: 

  • parkomaty – tylko przy użyciu bilonu 5 zł, 2 zł, 1 zł, 50 gr, 20 gr, 10 gr.

      Najtańszy płatny bilet (na 30 minut) 1 zł. Parkomaty nie obsługują kart płatniczych.

           Bilet darmowy ważny przez 30 minut możliwy do pobrania jeden raz dziennie dla jednego pojazdu - tylko i wyłącznie z parkomatów

           W celu pobrania biletu z parkomatu prosimy o postępowanie zgodne z instrukcją obsługi zamieszczoną na tabliczce informacyjnej w/w automatu oraz instrukcją wyświetlaną na ekranie w/wurządzenia.

  • aplikacja operatora płatności mobilnych

Postój przy użyciu nieważnego dowodu wniesienia opłaty lub postój pojazdu opłacony w parkomacie lub poprzez płatność mobilną, którego numer rejestracyjny nie został podany lub nie został prawidłowo podany, pomimo że podanie numeru rejestracyjnego było wymagane jest równoznaczny z nieuiszczeniem opłaty.


Wnoszenie opłaty dodatkowej – opłacenie wezwania:

Opłatę dodatkową w kwocie 50 zł należy wnieść w terminie 7 dni od daty wystawienia wezwania.

Konsekwencją niezachowania w/w terminu jest skierowanie sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego w administracji. Wówczas kwota do zapłaty ulegnie powiększeniu o koszty celowe dochodzenia należności oraz odsetki ustawowe.

Przedawnienie opłaty dodatkowej zgodnie z art. 40d ustawy o drogach publicznych (t.j. Dz.U. 2018 poz. 2068 ze zm.) następuje z upływem 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego w którym opłata powinna zostać uiszczona.

Szczegóły:

https://www.gminaskawina.pl/mieszkancy/informacje-praktyczne/strefa-platnego-parkowania

Wpłaty opłaty dodatkowej nałożonej wezwaniem do jej zapłaty można dokonać gotówką w każdym banku  lub przelewem na konto PGM Sp. z o.o. w Banku Spółdzielczym w Skawinie na nr:

            09 8600 0002 0000 0005 7004 0640

W tytule wpłaty należy podać

  • numer wezwania
  • numer rejestracyjny pojazdu

Informujemy, że w budynku PGM Sp. z o.o. nie można dokonać  żadnej wpłaty w żadnej formie. 

W przypadku gdy w tytule wpłaty podano jedynie numer rejestracyjny pojazdu albo tylko numer wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej płatność zostanie przyporządkowana według kolejności do najstarszego do najnowszego zobowiązania.

W przypadku gdy w tytule wpłaty nie podano ani numeru wezwania ani numeru rejestracyjnego pojazdu, a podano dane do korespondencji, płatność nie zostanie przyporządkowana do żadnego numeru wezwania, czego konsekwencją będzie skierowanie sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego w administracji (po otrzymaniu upomnienia z zachowaniem terminu w nim wskazanym klient może udowodnić, iż zapłacił opłatę dodatkową).

W przypadku gdy w tytule wpłaty nie podano ani numeru wezwania ani numeru rejestracyjnego pojazdu i nie podano danych do korespondencji. Płatność nie zostanie przyporządkowana do żadnego numeru wezwania czego konsekwencją będzie skierowanie sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego w administracji.

W przypadku dokonania wpłaty częściowej konsekwencją będzie dochodzenie pozostałej części kwoty zobowiązania przez kierowanie sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego w administracji. Wówczas kwota pozostała do zapłaty ulegnie powiększeniu o koszty celowe dochodzenia należności.


Reklamacja

Opcje sporządzenia reklamacji:

  1. Wysłanie e-mail’a na z.pelc@pgm.skaw.pl albo wypełnienie elektronicznego formularza kontaktowego (do którego przejdziesz klikając tutaj) i kliknięcie przycisku „wyślij”.
  2. Przy użyciu papierowego druku reklamacji PGM Sp. z o.o. do którego można załączyć ksera opatrzone podpisem  i datą oraz tekstem „zgodne z oryginałem”.
  3. Podpisane pismo sporządzone na zwykłej białej kartce A4 z podaniem wymaganych danych, zgód i ewentualnych  załączników (ksera opatrzone podpisem i datą oraz tekstem „zgodne z oryginałem”).

Opcja nr 2 sporządzenia reklamacji dostępna jest  tylko  przypadku gdy aktualny tryb pracy PGM Sp. z o.o. w Skawinie pozwala na fizyczną obecność klienta w budynku.

Opcje nr 1 i 3 sporządzenia reklamacji co do zasady dostępne są 24 h na dobę 7 dni w tygodniu w każdym dniu kalendarzowym.

Opcje składania reklamacji:

  1. Uzupełnienie elektronicznego formularza kontaktowego i klikniecie „wyślij”
  2. Dla reklamacji papierowych – wrzucenie do skrzynki PGM Sp. z o.o. w Skawinie znajdującej się na zewnątrz budynku  lub wrzucenie do skrzynki zlokalizowanej obok biura SPP w w/w budynku albo złożenie na dzienniku podawczym PGM Sp. z o.o. (zlokalizowanym w sekretariacie)

Co powinna zawierać reklamacja:

  1. Informację, że pismo jest reklamacją i jest kierowane do Prezesa PGM Sp. z o.o. w Skawinie
  2. Datę sporządzenia i datę złożenia reklamacji
  3. Dane zobowiązanego – dla osoby fizycznej imię i nazwisko
  4. Dane osoby składającej reklamację w imieniu właściciela pojazdu (imię i nazwisko)
  5. Adres do korespondencji (miasto, kod pocztowy, ulica, nr bloku lub domu, nr mieszkania) – dane do korespondencji właściciela pojazdu (zobowiązanego), dodatkowo może lecznie musi być podany adres do korespondencji DW, czyli do wiadomości, jeżeli reklamacje składa osoba reprezentująca właściciela pojazdu i chce ona uzyskać informacjeo rozpatrzeniu reklamacji.
  6. Numer wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej
  7. Numer rejestracyjny pojazdu dla którego wydano wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej
  8. Załączniki potwierdzające racje klienta (czytelne ksera lub wydruki całego biletu i całego wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej – opatrzone podpisem i datą oraz tekstem „zgodne z oryginałem”. Dla reklamacji elektronicznej – czytelne skany lub zdjęcia w/w )
  9. Podpisaną klauzulę zgody na przetwarzanie danych osobowych wynikającą z RODO
„Oświadczam, że zapoznałem / – łam  się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych dostępną w siedzibie PGM Sp. z o.o. w Skawinie oraz pod adresem www  spółki i w związku z powyższym, wyrażam zgodę na przetwarzanie przez PGM Sp. z.o.o, moich danych osobowych zawartych w niniejszym piśmie  w celu i zakresie niezbędnym do realizacji mojego prawa do złożenia reklamacji od wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej. Wyrażam zgodę, …………………………..…………… (podpis osoby składającej reklamację)”

Reklamacja wniesiona po terminie lub bez wyraźnej zgody na przetwarzanie danych osobowych albo bez podania tych danych nie będzie rozpatrywana.

Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak konsekwencją nie podania danych będzie uznanie, iż osoba zobowiązana do zapłaty opłaty dodatkowej rezygnowała z prawa do złożenia reklamacji wynikającej z § 4 ust. 6 UCHWAŁA NR XLVIII/642/18 (Dz. U. Woj. Małopolskiego z 2018  Poz. 7536),  co pociąga za sobą konsekwencje wynikające z treści w/w uchwały.

Reklamacje można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika. Reklamacje może złożyć również członek najbliższej rodziny lub domownik, o ile nie ma wątpliwości co do istnienia i zakresu upoważnienia do występowania w imieniu zobowiązanego.

Odpowiedź na reklamacje wniesioną  w formie papierowej jest wysyłana tylko  listownie w formie pisemnej na wskazany adres do korespondencji.

Co do zasady odpowiedź  dotyczącą uwzględnienia lub nieuwzględnienia reklamacji nie wysyłamy via e-mail.

Zdjęcia lub scan/-‘y (skan/-y) przedstawiające część wezwania lub część biletu/-ów  albo nieczytelne (w tym nieostre) nie będą honorowane.

Informujemy, że z racji działania programu antywirusowego zdjęcia lub skany wklejone bezpośrednio w treść e-mail’a mogą być nie możliwe do otwarcia – uprzejmie prosimy o dołączanie ich do e-mail’a w formie załączników (typ plików . pdf lub .jpg).

Informacja

Informacje dotyczące działania Strefy Płatnego Parkowania w Skawinie można uzyskać od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 15:00 pod telefonem 12-276-24-33 wew. 45 lub pod adresem  e-mail : z.pelc@pgm.skaw.pl  w temacie e-mail’a  proszę wpisać słowo „Informacja”

Zgłoszenie

Nieprawidłowe działanie parkomatów  proszę zgłaszać od poniedziałku do piątku w godzinach od 07:00 do 15:00 pod telefonem 12-276-24-33 wew. 45 lub pod adresem  e-mail : z.pelc@pgm.skaw.pl  w temacie e-mail’a  proszę wpisać słowo „Usterka”, a następnie numer parkomatu,  oraz numer rejestracyjny pojazdu osoby zgłaszającej. Np. „ Usterka –2–KRATEST12”. W treści e-mail’a należy podać opis zaobserwowanego nieprawidłowego działania parkomatu.

Uchwały

Plik pdf. do pobrania UCHWAŁA NR XLVIII/642/18 RADY MIEJSKIEJ W SKAWINIE z dnia 24 października 2018 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, ustalenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz sposobu pobierania tych opłat

(Dz. U. Woj. Małopolskiego z 2018 r.  Poz. 7536)


Uchwały

Plik pdf. do pobrania UCHWAŁA NR XLVIII/642/18 RADY MIEJSKIEJ W SKAWINIE z dnia 24 października 2018 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, ustalenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz sposobu pobierania tych opłat

(Dz. U. Woj. Małopolskiego z 2018 r.  Poz. 7536)


Jak dojechać ?

Theme: Overlay by Kaira
Extra Text
Skip to content